tisdag 5 juli 2011

Golvplattor

Idag har jag mailat leverantör av golvplattor.
Skickat iväg en bild för prisförslag.
Detta är så kallade terazzoplattor, cementplattor med vackra färger och mönster som påminner om orienten, vanliga i gamla hus i Frankrike.
Numera lägger dom flesta samma släta tråkiga (?) som vi lägger hemma.
Ett skäl kan ju vara priset, i Sverige ligger det på 1200/kvm, och det
är förmodligen inte billigare i Frankrike.
Mitt pris direkt från fabrik är ju bara en bråkdel av detta.
Hoppas bara att han accepterar en sådan liten order.
Min tanke är att se om det finns något intresse i Frankrike för dessa plattor.
Med mina golv som grund, kanske man kan sälja lite plattor i Frankrike?
Det finns en del sådana här plattor i orginal, gamla, som man kan köpa
men jag tror inte riktigt på det.
Det finns nog alltför mycket rester av bruk under för att man skall kunna få ett slätt golv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar